Robotiseer je debiteurenproces in 5 stappen
Hoe kun je het debiteurenproces robotiseren?
Ervaart jullie afdeling debiteurenbeheer toenemende werkdruk of wil je meer uit het bestaande team halen? Bekijk dan hoe je met robotisering repeterende taken in het debiteurenproces kan automatiseren. Robotisering draagt enorm bij aan ons werkgeluk.
In diverse vakgebieden nemen robots steeds meer routineklussen over, zodat wij mensen tijd overhouden voor zaken die er echt toe doen.
Robotisering van debiteurenproces, waarom?
Vroeger werden schepen geladen en gelost door kranen, bestuurd door kraanmachinisten. Die zaten urenlang opgevouwen in een klein hokje bovenin zo’n kraan. Inmiddels nemen zelfsturende robotkranen dat werk steeds meer over. Nu zitten medewerkers van de haven samen met collega’s in een comfortabel kantoor. Ze houden via beeldschermen in de gaten hoe het laden en lossen verloopt. Als het moet, grijpen ze in. Ditzelfde gebeurt bij een automatisch debiteurenproces. Het repeterende en
administratieve werk waar medewerkers energie aan verliezen, neemt de software over. Via het beeldscherm houdt de afdeling debiteurenbeheer in de gaten hoe facturen worden gemaakt, verstuurd en automatisch worden opgevolgd via diverse kanalen. Gaat er iets mis? Dan grijpen ze in. Zo houdt het team tijd over voor activiteiten die energie opleveren of waarde toevoegen, zoals het oplossen van disputen of het aanscherpen van processen.